Hoe gaan we te werk?
Van aanmelding tot afronding
Lees hier hoe je je kan aanmelden en hoe een proces verloopt van A tot Z
Aanmelden
Eerste contact
Na de aanmelding word je al binnen de twee weken gecontacteerd om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. De afspraak kan plaatsvinden op een contactpunt in je buurt of op een plaats naar keuze. Indien je dit wenst, kunnen we ook bij je thuis langskomen.
Kennismaken
Tijdens dit kennismakingsgesprek beslissen we samen of onze manier van werken aangenaam voelt voor jou. Heb je er een goed gevoel bij? Fijn, dan kunnen we samen starten.
Wie ben jij?
We staan stil bij wie je bent en wat een kwaliteitsvol leven voor jou betekent. Wat is belangrijk voor je en wie of wat heb je daarvoor nodig? We bespreken dit samen met jou en je steungroep. Zij kunnen goed inschatten waar je nood aan hebt en kunnen hierin meedenken wanneer jij dit wenst.
Steungroep
Samen met je steungroep brengen we je vragen in kaart. We staan daarnaast ook stil bij de vragen en de bezorgdheden van de anderen in de groep. Samen kiezen jullie met welke thema’s we eerst aan de slag gaan. Dat kan van wonen en werken tot vrije tijd en relaties gaan.
Antwoorden
op je vragen
We zoeken samen met jou en je steungroep naar antwoorden op maat voor je vragen en noden. Wat kan je zelf doen, met eventueel wat hulp? Waar kan je netwerk bij helpen? Welke ondersteuning kan je gebruiken door diensten?
Ondersteuningsplan &
Afronding
We ondernemen concrete stappen om je te helpen en maken enkele afspraken. Deze afspraken bundelen we in een ondersteuningsplan op maat. Met dit plan kan je samen met je steungroep verder aan de slag. Als blijkt uit de gesprekken dat je een intensievere en meer gespecialiseerde ondersteuning nodig hebt, dan kunnen we samen ook nog een ondersteuningsplan persoonsvolgend budget (PVB) opstellen.