Studenten nemen D.O.P. onder de loep

D.o.p. Ovl Studenten Nemen D.o.p. Onder De Loep

Hoe kan DOP gezien worden als een 'disability studies'-praktijk?

Dit stop-motion filmpje is een eindproduct van twee studenten Pedagogische Wetenschappen aan de UGent, Julie Lameire en Eline Mol, gemaakt in opdracht van het opleidingsonderdeel Disability Studies.

De studenten zijn op zoek gegaan naar hoe D.O.P. kan gezien worden als een Disability Studies praktijk op basis van de zeven centrale concepten binnen Disability Studies. Deze zeven concepten zijn: context, ondersteuning, relationele ethiek, voice, interdisciplinariteit, normativiteit en activisme.

De beelden zijn zelf getekend en de figuren zelf geknutseld. Alle foto’s werden achter elkaar geplakt om te komen tot een verhaal.

Julie en Eline zijn heel erg dankbaar voor de goede ondersteuning van Meggie Verstichele. Daarnaast willen ze ook Nikias De Bruyn bedanken voor het inspreken van de tekst.

En wij zijn heel dankbaar dat Julie en Eline dit verhaal in beeld gebracht heeft.

Video afspelen

PS: Delen is fijn, maar aangezien er zoveel tijd en energie is ingestoken, vermeld je steeds de juiste bronnen?